AUTUMN '66

torsdag, juni 16, 2005

Torsdag 16e juni


Summer Water från nya Colleen-skivan kvalar in som en av de bästa låtarna någonsin. Alla som inte har den borde köpa den härifrån, snuskigt billigt. Jag valde vinylvarianten och den hämtade jag ut i en liten lucka bredvid charken på Ica idag. Jag är väldigt nöjd och just nu känns det som att jag inte behöver någon annan skiva. Jag minns de darrande sekunderna innan jag vågade lyssna på den för några månader sedan då filerna började spridas på internet. Jag blev inte det minsta besviken.

Det är rätt sega tider nu. Jag känns tung. Jag väger nog massor fastän vågen visar samma siffror som alltid. Vilken förklaring finns det annars? Jag funderar på vad jag ska göra när jag får extra pengar denna månad. Vill hinna köpa denna skjorta till midsommar - och ett par byxor. Kanske skulle man skaffa ett 6-månaderskort till simhallen? Nu på sommaren är det underbart att ligga och simma ryggsim i den långa utebassängen. Med öronen under ytan och blicken mot molnen. Meditation & motion på en och samma gång. Midsommar ja. Det blir Malung. Sophie ställde in festen och åker med och så var det problemet ur världen. Blandband, finklätt, drinkar och sol. Idag har jag tänkt mycket på nycklar, lås och förhållanden mellan de båda.

Inga kommentarer: