AUTUMN '66

tisdag, juni 07, 2005

Tisdag 7e Juni

Idag har jag varit företagsam. Åtminstone litegrann. Handlat saker jag behövde, hämtat grejer från replokalen, postat en t-shirt till en tysk som jag lovade att göra i april innan den stora datakraschen då hans adress försvann och liknande. Små saker som gnager ens sinne för mycket för att man ska kunna släppa dem. Jag är rätt skadat på det sättet. Jag kan aldrig koppla av helt om det är något sådant. Sätta mig ned och försöka skriva en tenta eller plugga är omöjligt om disken är smutsig eller om det är dammigt under sängen. Se en film som jag lånat är otänkbart så länge jag inte burit upp de där kuddarna på vinden eller hämtat en ny dosa till internetbanken. Ett offer för mina egna omständigheter.

Jag kände mig självklart så nyttig så jag beslöt mig för att koppla av med att lyssna igenom lite av de senaste skivinköpen. I söndags var jag kvar i sthlm ett tag innan tåget gick hemåt, med betoning på hemåt för det gick bara till Västerås - men det är en annan historia. Jag var upp på Hötorget och kollade igenom lite. Fatta att i ett av stånden satt nån typ och sålde "antikviteter" och han hade även en vinylkartong som alla andra har. Inte en enda skiva var prismärkt under 150 kronor och ändå rörde det sig om klassiska tiospännsskivor som sena Springsteen och skräpig "klassisk" musik.

Hur som helst så gick jag igenom hårdrocksmannens skivor. Han står jämt där och har mestadels usel hårdrock men jag hittade åtminstone en lite senare Associtaion-LP och en tolva med Fun Fun. Associationskivan innehöll två bra låtar
P.F. Sloane och Funny Kind Of Song. De känes lite mer i linje med deras tidigare verk och gjorde skivan lätt värd sina 25 spänn.



Nu har jag lånat lite film, Offret och Tenebrae, som jag ska försöka se. Sedan har jag laddat ned massor av program jag borde lära mig med. Ableton Live för musik och Adobe Premiere för film. Synd att jag har usel disciplin på att sitta och lära mig program. Just ja, alla delar av TV-serien The Prisoner har jag att se med. Måste försöka koppla in TV-n till datorn bara. (mission failed kan jag tillägga nån timme senare)

Inga kommentarer: