AUTUMN '66

onsdag, juni 08, 2005

Onsdag 8e juni

Förutom min lilla cykeltur har dagen varit lite händelselös. Nyss var några av de andra i bandet här och vi diskuterade lite om hur krångligt livet är. Förlag och skivbolag kräver mer eller mindre att man har ett företag för att man (nån gång) ska kunna få ut pengar, och samtidigt så vägrar a-kassan och soc att betala ut pengar till folk som är delägare i företag. Sedan spelar det inte någon som helst roll att man, som vi, inte drar in en endaste krona till företaget och än mindre i lön till oss själva. Trots det får diverse a-lagare i parken flera tusen i månaden medans vissa andra som försöker inte får en krona. Just för att de är delägare i ett företag. Samhällsapparaten påvisar än en gång sina tydliga brister.

Tidigare på dagen tog jag en vända ned på stan och köpte en massa skivor. Har inte hunnit lyssna på alla så jag vill inte yttra mig än. Men jag känner att jag har lättare att ta till mig saker, inte för att jag tycker att de är bra utan snarare för att jag hittar klanger och toner som jag kan influeras av eller rakt av stjäla dem och förädla dem. Därför har jag börjat chansa mer och köpa skivor som jag nog inte skulle tänkt på att köpa för något år sedan bara.

Imorgon bitti sätter jag mig på ett tåg och försvinner några dagar. Söderut. Eller mest söderut men med en gnutta ostlig riktning.

Denna kom med posten idag:

Inga kommentarer: