AUTUMN '66

tisdag, februari 05, 2008

5 februari

16:13
Alltså. För några veckor sedan var jag upp på vinden och märkte att låset på mitt ena vindsförråd var uppklippt (Jag har alltså två vindsförråd. Tyckte det var ok eftersom hälften står oanvända och det jag blivit tilldelad var så galet litet att min 50-talssoffgrupp tar upp det helt.) Men inget borta, vad jag märkte. Köpte nytt lås och satte dit. Två veckor senare så går jag nu upp på vinden igen bara för att märka att låset än en en gång var uppklippt. Denna gång var även sladdarna till ett par gamla högtalare avklippta. En stege till takluckan stod uppställd. Jag har sett mycket hantverkare komma och bära saker i trappen senaste tiden. Jag såg att vissa vindsförråd var urstädade. Nu adderade jag faktorerna. Hantverkarna/vaktmästarna håller alltså på och städar ur vindsförråd som inte används. Grejen är den att båda mina vindsförråd är märkta med namn och lägenhetsnummer. Är de helt jävla illitterata? De kan väl gå ned och ringa på eller slänga in en lapp i brevlådan där de förklarar vad fan de håller på med. "Hej. Vi är de pundade vaktmästarna. Du...trots att det är massor med förråd lediga tycker vi att du borde flytta dina grejer till ett. Mmkaay?" Isåfall gör jag ju självklart det. Men att helt sonika klippa upp låset och lämna vinden olåst vid upprepade tillfällen är ju helt barockt. Hata!

Nu får jag iaf motivation till att rensa ur lite bland all shit jag har där uppe. Om det bara kunde dyka upp en container i närheten så vore lyckan gjord.

18:00
Update: Kom på att min gamla dator var borta förra gången ja.

18:51
Min grannar ovanpå har lyssnat på powerballader och Bryan Adams hela eftermiddagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

är det möjligt att du haft inbrott av tjuvar som inte hittade något intressant? de lämnar sällan lapp.