AUTUMN '66

fredag, februari 01, 2008

31 januari


Marie Laurencin, Mademoiselle Chanel. 1923.

00:25
Roliga saker i korthet. Hittade detta på Moas hemsida och i Petters skunkdagbok. Ett romanutdrag ur Stefan Wildhes roman Köttänglar. Herreguuuud vad dåligt..jag förstår inte. Alltså teratologen kan man ibland skratta med, men detta skrattar man ju enbart åt. Hela tiden när jag gick på stan idag hade jag meningen "Jag ville för evigt pippa henne till druidsång" i huvudet och jag höll på att krevera. Petter drog paralleller till texterna i avsomnade dramagotbandet Nevskij Prospekt. Läs gärna texterna till t ex Lingonröv och Rosgölhemsidan.

Inte var det mindre roligt när Lina som jobbar på Adlibris berättade följande:
"...jag skrattade åt läraren som ringde nyss och ville reklamera 25 exemplar av en bok om torskfiske, där ordet 'torsken' genom hela boken är utbytt mot 'torsten'.

'Eleverna kommer att driva med det här, det kommer inte att fungera.' "

Åh...jag vill ha den boken. Den skulle ge upphov till så många skratt.


Marie Laurencin, Women In The Woods. 1913.

Inga kommentarer: