AUTUMN '66

torsdag, februari 21, 2008

21 februari

17:47
Jag missade månförmörkelsen inatt, attans! Kollade ut runt 02.00 och insåg att det antingen var molnigt eller att månen valt att befinna sig på andra sidan huset. Lade mig då till ro med herr Foucault och somnade gott. Tidigare på kvällen kunde jag åtnjuta synen av en småkorpulent ung man som försökte sparka sönder portrutan på grannhuset. Att han inte lyckades fann jag rätt fånigt, men ändå lyckosamt. Sedan gormade han nånting ohörbart ett tag innan nån tjej kom ut på sin balkong och vänligt men bestämt sa åt honom att dra. Han svarade med tre "Fan!" och försvann sedan.

While on the subject Ringvägen. Mina grannar ovanpå. Nu sågar de igen. Varför måste man såga i en lägenhet? Det är inte första gången. Såga. Borra. Påminner om den där Pluxus-låten Hacka, Skotta, Gräva, Såga. Hamra. Borra. Såga. Eller Tom Waits Whats He Building In There. Förra veckan övade en tjej på Phantom Of The Opera där uppe med. Alltså, det var inte jättedåligt - men det finns ju så galet många bättre nummer att ge sig på.

Idag bjöd Jonas och Sophie på torsdagslunch igen. Vegan-ärtsoppa och pannkakor. Nästa gång lovar jag att köpa med mig punsch. Blir jag nån gång vuxen får mitt hus gärna ha en punschveranda, och syrener. Lilac Time American Eyes.

Inga kommentarer: