AUTUMN '66

söndag, december 03, 2006

3 december

22:11
Jaha. I fredags var det glöggfest hos Jonas. Närvarande var alltså: Jonas, Sophie, Stiffo, Nisse, Björn, Victoria, Hagman, Sandra och jag själv. Det var introtävling och massor med glöggsorter. Lördagen tillbringades till stor del i sängen innan jag gjorde Blacke sällskap till O'learys för mat & trav. Lagom tills att vi skulle åka hem några timmar senare så kom Fessorn, Frida, Anders och Lisa; och Danne slutade precis jobba, så då satt vi kvar ett tag till medans de åt. Ett tag som blev hela kvällen, vi pratade om Fessorns fantjacka och mörthandskar, kollade på VH1 och skrattade åt några urspårade ex teaterelever som underhöll. Sedan hem till Fessorn och Fridas nya lägenhet för Cognac, Cheap Trick mm. Gick hem runt fyra. Det var rätt kusligt att gå hem, oftast efter fester brukar jag vara så full att det går av bara farten men nu när jag var nykter gick jag runt och nojade över diverse saker. Var tvungen att lyssna på Komatrohn i mobilhögtalaren för att lugna mig lite.

Idag har jag köpt band, presentpapper och fikat varm choklad med Sandra och Ingrid. Städat lite här hemma, plockat undan, diskat..same old, same old. Lyssnat på Jens Lekman- och OMD-LPs. Sett Top Model och spelat internet. Yeah you know.

01:11
Jag är ju inte trött! För två timmar sedan borstade jag tänderna och nu är jag hungrig. Har dessutom en ajajajaj-blåsa i munnen. Flytande Xylocain måste det fixas recept på! Planer för nyår gjorda - har sällan känt mig så avslappnad inför den högtiden som nu alltså. Spontanitet via telefon omsattes i handling med hjälp av ett par blessed creditcards. Fab!
MTV har börjat visa Beavis & Butthead igen till ingens förtjusning. Top Model-final nästa vecka. Vågar dock inte skriva något ör att inte spoila för de som inte följer programmet via nätet.
O.M.D. Telegraph. Så bra!
Imorgon fyller mamma år, men hon är bortrest så jag ringer och grattar.
Måste börja se alla dessa filmer jag har liggandes med. Nya filmer då? Trots spridda betyg av Marie Antoinette så vill jag se den. Gondrys nya har jag bara sett snabba klipp från men den kan vara något. Eternal Sunshine var ju en mycket bra film så jag tror att The Science of Sleep kan vara något i hestväg. Temat dröm/verklighet och en ständigt tynande gräns däremellan är ju lite av en favorit i alla dess former. Den väldigt glättiga trailern ser man här. De övriga klippen jag sett andades mer förvirring och det gillas såklart. Nu nudlar och extrem munsmärta.

Inga kommentarer: