AUTUMN '66

måndag, december 11, 2006

10 december



Bas Jan Ader

04:54
Ok..kan som vanligt inte sova. Helgen har varit nästan helt nykter. Min totala konsumtion under två dagars fester (nåja) har varit 5 öl och två glas vin. I fredags spelade vi det totalt omöjliga Popgeni från ca 89-90. Komplett jäkla omöjligt i tell ya! Men chansar man bara på Elton John, Diana Ross eller Paul McCartney så får man några poäng till slut. Igår hängde jag med Hagman, Sophie och Mikaela; lite TV-spel och sedan följde jag med dem ut. Dagen idag tillbringades med fikande på Elsas samt kortspel i Sophies källarvåning.

Eftersom jag inte kunde sova ikväll gick jag upp och började med en ny låtskiss, men musen ville annat. Jag har ju i över ett halvår levt med endast en musknapp. Högerklicket har istället funnits på 0:an på numpaden genom en emulator. Men nu har även knapp två på musen lämnat in så jag måste genast ned och köpa ett nytt kit imorgon innan irritationen tar över mitt sinne helt.

Vad är grejen med folk som vägrar erkänna att de ringt fel då?

- Ja hallå? (Jag)
- Hej har du Arne hemma? (person av kvinnligt kön, ålder 13-73)
- Nej du, då har du nog ringt fel för här finns ingen Arne
- Jo, det måste det göra
- Alltså jag lovar! Det finns ingen Arne här!
- Jo, Arne ska bo här
- Jaha, gör han det så var det länge sedan han var här iaf
- Men, när kommer han hem då?
- Bra fråga. Jag har bott här i fem år och inte sett till honom än så försök om fem år igen.
- *klick*


Sophie gav förresten tristessen en ny dimension när hon berättade att hon spenderat ett par timmar med att sortera en kortlek i två högar om svart & rött och sedan försökt blanda så att det blev varannat svart/rött. Då har jag något att göra imorgon! Om jag nu bara hade haft en kortlek alltså....hmm.

Visst är det väl fint att Absolutely Fabulous börjat repriseras på TV4+? Om de nu bara kunde börja visa Hawaii Five-O igen också så!

Imorgon hoppas jag blir en produktiv dag. Vi får se. Jag har långsiktiga och kortsiktiga planer som inkluderar en diaprojektor, sopsäckar, en sjuk mängd bokstäver, långa promenader och en materiell reduktion & rokad.

Jag försöker ha P.M.A.!

Ses.

Inga kommentarer: