AUTUMN '66

fredag, december 01, 2006

1 december



Imorse efter att jag hade pratat med Stina låg jag kvar i sängen med iPoden och hade ett Kevin Ayers-moment. Först lyssnade jag på Red Green And You Blue och tänkte att om mitt liv på nåt sätt skulle gå om intet och upplösas i musik så skulle det vara de sista 22 sekunderna av den låten. Sedan lyssnade jag på Religious Experience med Syd på gitarr och sedan Oh Wot A Dream, Kevins låt till Syd och tänkte lite på fenomenet kring honom. Det smått tragikomiska i att alla saker från hans dödsbo just nu är ute till salu på nätet. Han hade väldigt många byråar. Sedan grät jag nästan en skvätt för att Robert Wyatt-duetten Hymn är så sjukt bra.

Igår köpte jag lite skivor på en nyöppnad vinylbutik i Ludvika. Hittade Drinking Electricity-LPn som jag letat efter i ett par år. 65 jäkla kronor. Kändes som ett rån, den brukar kosta uppåt 300 spänn så. Fotonovela-sjuan med Ivan, Donna Summer, 10CC och lite allt möjligt därtill.

Belle & Sebastian-peppen då? Jo, den sitter i!

Snart ska jag ned till snuthuset och hämta mitt nya pass minsann. Och på tisdag får jag äntligen mitt skattebesked. Belopp och utbetalningsdatum. Ge mig.

Flying Lizards Money

The best things in life are free
But you can give them to the birds and bees
I want money


och så tack till Douglas för denna: http://www.avigsidan.com/avigsidan/gpict/hej_hatt_nyckel.html
sjukt kul när utländska företag tycker att babelfish är bra att använda när man översätter sina manualer till andra språk.

1 kommentar:

Sofia sa...

Å, hej-hatt nyckel-sidan var så rolig! Fler företag borde använda Babelfish, jag skulle köpa mer saker då.