AUTUMN '66

tisdag, juni 20, 2006

Måndag 19 Juni

Drömde märkligt som vanligt. Lite mer mardrömmar än annars dock. Inatt var det ye olde zombies som var ute efter mig. Det var lite Day Of The Dead-status. Var vid Semla och badade vid slussarna då det kom ett enormt skyfall, på vägen därifrån ser jag en alkis på väg att drunkna i en växande gyttjepöl som han inte kommer upp hur men jag går vidare ändå. Som gengångare överraskar han mig med att ränna sina kloliknande naglar genom mig när jag öppnar en dörr hemma hos någon. Uppenbarligen är det någon smitta från bruket som gör alla till zombies. Sen är det lite slakt och det sista jag minns är att jag krälar, nästan flyter fram, längs en väg tillsammans med en hord av odöda samtidigt som jag säger till en ansiktlös skepnad att "Du, jag ska nog skriva dagbok resten av vår frammarsch. Dokumentera slakten. Har du papper och penna?" Vaknade upp säkert fem gångar av att jag kände en ruttnande arm och långa naglar greppa min midja bakifrån. Vaknade och läste morgontidningen istället.

Dröjde lätt länge innan jag fattade att det var måndag. Trodde verkligen att det var tisdag, men hittade inte Sverige-matchen i TV-tablån. Räknade på fingrarna några gånger och grubblade ett tag innan jag kom fram till svaret.

Tvättade idag men satte inte min fot utanför huset. Id3-taggade i nästan två timmar, hängde på internet. Gjorde en potatissallad på färskpotatis med dressing av olja, vitlök, vitvinsvinäger, senap, rosmarin, salt och peppar. Hackade ned lite rödlök, purjo och basilika med. Helt ok.


Kollade nyss på Eyes Without A Face (Les Yeux sans visage), om en framstående läkare som experimentar med hudtransplantationer från bortrövade unga damer för att återställa sin dotters ansikte efter en bilolycka. Hade kanske för höga förväntningar efter Per J.s hype men den var fortfarande väldigt bra. I USA fick filmen den lustiga titeln The Horror Chamber Of Dr. Faustus.



Inga kommentarer: