AUTUMN '66

torsdag, juni 15, 2006

Onsdag 14e juni

Så. Whats. Up. ?.

Igår såg jag The Constant Gardener. I slutändan var den faktiskt rätt bra men jag lessnade ur och var på väg att stänga av efter halva filmen. Då satt jag mest och hoppades på att det skulle spåra ur i nån slags revengerulle med massa omotiverade explosioner. Men det tog sig, även om jag har svårt för sådana injusticefilmer där alla är mot huvudpersonen. Enda gången det funkar är såklart i North By Northwest (och säkert hundra andra men jag vill inte förstöra min egen tes). Antar att det sitter kvar sedan man fick skulden för saker man inte gjort på högstadiet. ("Peter! Jag såg att det var du som kastade suddet!" "VA?!" "Åjo jag såg nog" "Gubbdjävel! *kastar sudd*")



Nyss kollade jag på Douglas Sirks technicolorblaffa All That Heaven Allows. Rock Hudsons blick i filmen är läskig. Han vill typ lägra alla kvinnor i sin väg. Inte lika bra som Written on the Wind. Den kändes faktiskt ganska dussinfilm, särskilt produktionsmässigt. Det gick nästan överstyr med färgerna så att det påminde om en Thomas Kinkade-tavla. Hemska tanke!

Fan, nu kan jag inte sluta tänka på den hemska Kinkade. Det värsta är att de byggt ett samhälle inspirerat av hans tavlor i Vallejo, Kalifornien.

Utöver det så har jag mest spelat gitarr och glott på fotboll sedan Stina åkte hem igen. Fick för mig att jag ska lära mig spela lite låtar på akustisk gitarr och gav mig på The Girl From Ipanema. Kanske inte världens enklaste - men det tar sig. Köpt skivor har jag såklart gjort. Kryddorna på balkongen börjar ta sig, men det tog nästan en månad. Efter två dagar trampade jag otåligt och försökte se om nån liten telning var på väg upp ur jorden. Hmm...annars vet jag inte. Imorgon ska jag och Mikaela hitta på något. Nu borde jag sova. Min mobil är urladdad med, laddaren har gått sönder. Oh the agony!

Inga kommentarer: