AUTUMN '66

torsdag, januari 10, 2008

9 januari

01:37
Idag skickades första tentan in. Imorgon börjar jag på nästa. Idag var jag ut med Mikaela och Sophie och åkte bil. Jag köpte en stickad tröja och ett bord att ha dator/ljudkort/skärm/synthar/etc på.

Väldigt mycket nedladdningar av film denna vecka. När tentorna är klara ska jag prova på att se dem också. Kan posta lite snygga screens från dem sålänge. Skulle gärna få chansen att se både Juno och Darjeeling Limited på bio också. Kommer iofs ha ärenden både i Uppsala och Stockholm framöver så det borde inte vara en omöjlighet.

Vera Chytilova Fruit Of Paradise 1969





Lotte Reiniger The Adventures of Prince Ahmed 1926





Douglas Sirk
Imitation of Life 1959




Andrzej Zulawski Diabel 1972









Andrea Bianchi Strip Nude For Your Killer 1975





3 kommentarer:

Anonym sa...

Vaddå mardrömsframkallande...

Hrm, jag lyckades på nåt förunderligt sätt göra din blogg till startsida och nu vägrar datorn gå med på att ändra. Så, tja, nu har du minst en frekvent återkommande läsare. :P

john r sa...

Var kan man ladda ner filmerna någonstans.Lotte Reiniger filmen ser mycket fin ut.

peter sa...

John r:
Jag har konto på en sida som heter www.cinematik.org. Där finns DVD-versioner av det mesta inom lite mer svåråtkomlig film. Problemet är såklart att hålla en bra leech/seed-ratio, och hårddiskutrymme. Har typ 10 GB ledigt på datorn nu så jag har inte använt sidan på aplänge.