AUTUMN '66

torsdag, december 06, 2007

6e december

Lite punktform för att catcha upp:

* jag ligger efter med en tenta

* har haft sjukt fullt upp med repande + mixning av skivan

* i ugnen just nu: klyftpotatis med vitpeppar, svartpeppar och lite pressad grapefrukt

* plockat ned alla min böcker från vinden och vet inte vart jag ska göra av dem. ingen som läser/ska läsa littvet och känner ett trängande behov av att äga massa heteronorm kanon? eller en alldeles för stor andel tolkien-relaterat? (en elvish to english dictionary kanske?)

* macbooken är här. jag och macoteket har strulat massor men imorgon ska jag äntligen få i mer RAM-minne, ljudkortet är dessvärre restnoterat och slutsålt överallt

* kameran funkar fint och jag ska snart försöka uppdatera med lite exempel

* inofficiell cdoass-spelning i sala imorgon natt. nya låtar och lite diverse saker som står för rytmer.

* sett nio avsnitt av amerikanska kitchen mightmares och det suger tyvärr massor. ska ladda hem engelska istället.

* usch vad nya bon var dålig.

* adorno är en riktigt tjurskalle, och så fattar jag inte varför - men jag får verkligen inte ur mig något vettigt i skolan. debattklimatet är så uselt och krystat så man vågar inte ta de där felstegen som krävs för att man ska komma nånvart i diskussionen. imorgon handlar det dock om kroppen och sinnena: somaesthetics. smak och lukt.

* 1600 tillbaks på skatten. täcker precis veckans utgifter tillsammans med det jag hade på kontot innan (en dfa-beställning, RAM-minnet, tågkort, två flaskor vin).

* eftersom jag inte har flyttat mina mp3or till den här datorn än så får det duga med en snutt av darlene love "long way to be happy" från youtube, självklart har fotot inget med låten att göra direkt.

1 kommentar:

Sofia sa...

"elvish to english dictionary"! Men nej! Erkänn inte! >:o

:D
*ler hemliga byxor*