AUTUMN '66

måndag, december 31, 2007

30 december


01:46
Sedan senast har mitt pass och mina nycklar återvänt. Stöldskyddsmärkning av nycklar funkar alltså. Yey. Häromdagen badade jag jacuzzi utomhus vid Tolvsbo herrgård. Det var rätt värt, men ändå lite under förväntan.

Igår var jag i Västerås och letade efter ny mobil, kläder mm. Någon mobil blev det ej, istället använder jag min gamla T610 som funkar 50% av gångerna - så ni vet ifall någon av er försöker nå mig och jag svarar men inte hörs. Same bat time, same bat number. Västerås är en läbbig stad. Själlös. En kuliss. Jag skulle säkert ändra uppfattning om jag nu nån gång skulle få en anledning att hänga där och träffa lite folk. Istället köpte jag en ny iPod Nano. Lite mintgrönish i färgen. Ny skjorta från Acne till nyår. Större minneskort till kameran. De har blivit sjukt billiga. På kvällen packade jag en kasse med rödbetor, chevre, honung, creme fraiche och ruccola och cyklade hem till Jonas och Sophie där vi åt, kollade på Stjärnorna På Slottet och drack några öl.

Idag har jag vart ute och gått en del, försökt få igång min gamla analogkamera (utan större lycka), ätit sojabullar med potatis/gräddsås/svartvinbärsgelé, legat på sängen och lyssnat på musik, bakat saffransbiscotti och blåbär/björnbär/valnöt/vit choklad-muffins. Mer fyllning än smet är devisen. Tänkte ta med allt ut till nyårsfesten i Livsdal imorgon. Tills dess ska jag ladda iPoden med lite traxx, sy en lång scarf, sova länge och försöka fixa frippan med hjälp av läggningsvätska och ett ton hårnålar.

Gott nytt år?

Inga kommentarer: