AUTUMN '66

tisdag, september 11, 2007

11 September



Kirstine Roepstorff, This is not the Queen of Diamonds, She just wants it, 2004

Uppdateringar som kretsar kring mitt privatliv har också låtit vänta på sig. En snabb resumering. I somras var jag på Rip It Up, Arvikafestivalen och Nobergsfestivalen. Det var annars en tråkig sommar tack vare vädret. Tror inte ens att jag badade tio gånger. Vet inte vad jag gjorde egentligen. Var i Norrköping och hälsade på ett par gånger. Jobbade lite hos bonden..same old same old.

Nu läser jag iaf Estetik Uppsala Universitet men bor fortfarande kvar i Fagersta. Bor mest hos Bjurpen i Sala, där vi också håller på med nya CDOASS-skivan. Försöker färdigställa lite fler egna låtar här hemma när tid ges också. Min tidgare rationaliseringtankar av vardagen har gått sådär. Men man blir så mycket mer aktiv nu när man tvingas upp ur sängen och har lite krav på sig. Ska iaf köpa laptop, men vet inte om jag ska vänta till nästa uppdatering av MacBooken kanske. Nån gång framöver ska jag på allvar rensa vindar och garderober och skåp på saker också. (Loop, loop, loop)

Just nu sitter och jag och äter kvällsmat bestående av naturell yoghurt med skogsbärsmüsli, passionsfrukt och granatäpple. Fab.

Imorgon ska jag till skolan och tåget går 05.55. Men till skillnad från förra veckan har jag inga ambitioner på att hålla mig vaken hela natten utan tänkte släcka lampan innan midnatt....tror jag. Sedan tar jag nog bussen till Västerås och letar lite kläder/skivor.

På fredag ska jag nog stanna i Uppsala och träffa människor och dricka och luncha och gå i skivaffärer och säkert på klubb.

Nästa vecka är det exkursion med klassen (ja, jag har en klass..ey) till Sthlm och Moderna, National och Mobile Art Project. Kommer nog stanna i Sthlm nån dag då också tror jag.

Vilken smått ointressant breakdown av ett par månader va?


Kirstine Roepstorff, Pink, 2004.

Inga kommentarer: