AUTUMN '66

tisdag, oktober 09, 2007

9 Oktober


E.J. Bellocq

14:22
Nu är det upp och ned med humöret. Saker och ting tar slut. Det är bara att inse och hoppas att det förvandlas till nåt ännu bättre. Jag tror det börjar uppdagas för mig nu även om jag stundvis känner att 2007 är mitt sämsta år hittills och om det inte tar slut snart så tar jag slut. Samtidigt så känner jag en lust att tag i saker igen och återigen uppfylls man av känslan av att tiden inte riktigt räcker till. Det är ju ett bra tecken. Mycket man vill göra och mycket man ska göra. Rätt skön kontrast till känslan som uppfyllt mig mest senaste månaderna, den där man tänker att "Jaha...jag fick ett försök till ett liv men misslyckades, nu är det bara utför. Oh well, there's always reincarnation".

Fick tillbaks min hemtenta idag. VG. Eller ja...fick tillbaks och fick tillbaks, jag fick ett mail med betyget bara. Vet inte riktigt hur det fungerar annars..om man får tillbaks tentan med kommentarer och grejer. Det var så länge sedan jag pluggade att jag glömt hur det går till. För att inte tala om att jag glömt exakt allt jag läste under Litteraturvetenskapen - ännu ett bevis på att de kurserna var destruktivt lärande och läsande och att jag gjorde rätt som hoppade av. Känns bra.

Firade nyss med att laga väldigt god mat. Inte ofta jag berömmer min mat själv men nu gör jag det. Ska fila lite mer på denna rätt framöver. Halloumi med kokt och smörslungad potatis på en bädd av sallad bestående av ärtskott, gräslök och purjolök vänd i dijondressing (dijon, olja, vatten, vitpeppar basically). En stor klick creme fraiche vid sidan om. Potatis är nog nåt av det bästa man kom på att man kunde äta. Det kanske låter kladdigt med både creme fraiche, smör och dijondressing men inte då. Ärtskott är dessutom absolut etta på groddtoppen. Fab!

Nu ska jag plocka undan lite här hemma, mixa lite musik och sedan hoppa på ett tåg till Sala och fortsätta mixa annan musik och imorgon är det föreläsning.

Oh, jag hade ju en Technics 1210 sen förut och i fredags åkte jag och Blacken till Ludvika där jag köpte en 1200 + mixer på blocketannons så nu är mitt hem extremt skivnördigt. TV:n har förpassats till golvet sålänge och jag funderar på lösningar i mitt lilla huvud.


E.J. Bellocq

Inga kommentarer: