AUTUMN '66

tisdag, oktober 16, 2007

16 oktober

18:04
Woah. Detta var i stort en fin helg även om jag misslyckades med alla mål jag satt upp för mig själv. På fredagen kom Jonas och Sophie förbi med en flaska vin. Flaskan med vin fick strax sällskap av ännu en flaska vin och några öl. Jag frågade Sophie vad som egentligen hände med våran mutual agreement om att vara nyktra i helgen och gå i skogen. Med en viss uppgivenhet i rösten fick jag svaret "Ja, men vad fan ska man göra då?". Fair enogh - så vi drack mer. Lördagen började med att jag fortfarande lätt suddig i huvudet gick ned på stan och köpte bjudsprit till kvällen. Efter många timmars ren och skär smärta någonstans i huvudregionen kom så Ivarsson och Olof, som lämnat Uppsala för att under helgen förvärvsarbeta på sågen i Bäsinge. Efter en timmes soffsittande och velande började alkoholen verka och vi turades om att ge oss på mina skivspelare och efter inte allför länge så hade vi också fått sällskap av Sophie, Jonas, Stiffo, Lisa och Mikaela. Osäkert hur länge festen höll på. "Länge nog", svarade någon dagen efter. Min orangea taklampa var kvällens enda offer och nu har jag iaf en ursäkt att köpa en ny.

Dags för hemtenta igen. Jobbigast denna gång är att vi inte har någon ledig tid för att skriva den utan att föreläsningarna och seminarierna fortsätter som vanligt och sista seminariet på Kant, vilken tillägnats en fråga på tentan, är nästa onsdag - och tentan ska vara inlämnad fredag. Inte helt ok. Ska börja jobba med ett par av frågorna ikväll och se hur det känns.

Går det inte att få PS CS3s jäkla updater att sluta försöka ladda hem uppdateringar?
Oh..jag måste ha en kamera snart. Mobilen är under all kritik.






Dagens väder. Betyg: -

Dagens mat. Betyg: PPPPP

Inga kommentarer: