AUTUMN '66

fredag, maj 04, 2007

Top Model



Ok fem snabba minuter What's Top Model-Hot and What's Top Model-Not:

Jag är ledsen om nån tycker jag bashar ANTM men jag har hittat nåt bättre (mer om det snart). De senaste tre-fyra säsongerna har jag mest lyssnat/spolat/skämts mig igenom Americas Next Top Model. Tyras extrema egocentrering - hon vet allt och har upplevt allt. Domarnas lama insatser - särskilt Twiggy ("Helleeeuuu"). Programmets upplägg har vattnats ur lika mycket som de participerande tjejernas kvalitet och det har märkts både på priserna och på modevärldens uppfattning av programmet. Få - om några - av deltagarna verkar ha ett intresse för, eller någon som helst kunskap om, den värld de vill ge sig in och jobba i. Go Ricky/Go Tyra-stämningen. De fostrar b-kändisar snarare än modeller. Jag och många med mig osv osv. Nedan listar jag ett par fördelar med Australias Next Top Model:

* tjejerna är unga och långa.
* det finns ett krav på modeintresse. fashion quiz & fashion school. just det, m-o-d-e-i-n-t-r-e-s-s-e hette det.
* programmet spelas in under en längre tidsperiod vilket gör att deltagarna hinner utvecklas mer.
* att deltagarna är yngre medför lite mer drama. intrigerandet i ANTM är rätt tafatt, i ett program per säsong lackar nån ur men det slutar mest med nån slags tell it to the hand-tjafs i fem minuter och sedan är det över. här är det lite mer nerverna utanpå, panikattacker osv.
* programmet är längre. 10 minuter extra per gång ger faktiskt utrymme för att komma personerna närmre.
* det är mer intressanta priser och bestraffningar för de som vinner/förlorar utmaningarna varje vecka.
* inget mjäk!
* hey..deltagarna har faktiskt en viss stilkänsla.
* programmet har en nära relation till modeindustrin.
* det är inte censurerat. de svär ofta och mycket!

Enda minussidan är att de ibland har solglasögon på huvudet och att de pratar med sådan lustig accent.



Inga kommentarer: