AUTUMN '66

tisdag, september 12, 2006

11 September

Dags för ett inlägg av personlig karaktär kanske? Undermåligt uppdaterande under sommaren försvaras med för mycket att göra eller för lite att göra. Välj själv. Hursomhelst. Gav mig nyss på den ständigt växande "att lyssna på"-högen med vinyler och är så fed up på sunkiga easy/latin-plattor att jag dör. Hittade visserligen ett par grejer att sampla, men Martin Denny-lpn var på väg att tvinga mig över balkongräcket. Maken till skit alltså. Dessutom kommer jag nog aldrig fatta Hall & Oates heller. Private Eyes kändes som ett misch misch av powerpop, penthousefester i kavajer med korta ärmar, sena John Foxx och saknade helt melodier eller slingor som fastnade. Istället fick de mig snarare av vrida på mig av obehag. 4,5 stjärna på allmusic?! Getouttahere!


Sålde nyss av en Blossom Toes-lp på eBay för £85 vilket blir en bra grund för skivmässan i Sthlm den 30e. Min nya devis är att nya skivinköp ska finansieras av gamla skivor som avyttras. Varför vet jag egentligen inte. Det är nog revisorsgenerna från farsan som gör att jag måste undersöka utgifter, katalogisera och analysera. Excel är fabulous.

Min nya DVD (nåja, lånad av mamma) tar förresten CDR och XVID så nu slipper jag titta på nedladdade filmer i dålig upplösning på dataskärmen.

Nu ska jag ta en kiwi och försöka orka med att gå igenom några skivor till innan jag somnar.

Inga kommentarer: