AUTUMN '66

torsdag, augusti 04, 2005

Onsdag 3e augusti

00:52
Oh. Förra veckan var vi i Finland och spelade. Självklart köpte jag Iittalaglas på loppis och stod och hängde i Marimekkobutikerna utan att ha råd med något. Såg en bok om Maija Isola som jag hoppas kommer på nåt annat språk än finskan, som är helt obegriplig. Köpte lite skivor, hamnade på konstig efterfest där det dracks ren vodka, var på konstig klubb, fruktade för livet i Hives-vanen som läckte bensin och hade bromsar som rykte en kvart efter man parkerat, bodde på nån konstig gård där det var bröllop när vi kom, bastade varje dag, drack smurfläsk, åt rotsakslåda, hörde dålig finsk musik.

Sen dess har det vart total och ytterlig tristess. Suttit inne, sovit. Det är det enda jag gjort i tre dygn, nog för att man behöver återhämta sig men det vart lite väl långsamt. Imorgon åker jag till Örebro bara för att. Leta lite till höstgarderoben, samt gå igenom skivbutiken från topp till tå hade jag tänkt. Inga stora pengar att spendera men det löser sig alltid.

Jag har svårt för att bestämma mig. Ska jag stanna kvar på emmaboda eller åka hem på fredagen? Det är svårt...det är det verkligen.

Inga kommentarer: