AUTUMN '66

fredag, juli 22, 2005

Torsdag 21 juni


00:58
Det är väldigt skön temperatur ute nu. Jag skulle vilja ta en kvällspromenad men törs inte efter att aftonbladet uppmanat till orgasmnatt (första fullmånen efter midsommar, apparently) då alla ska ge utlopp för sina köttsliga lustar under månens sken. Blotta tanken på att stöta på ett skrynkligt par i femtioårsåldern bakom elskåpet som försöker få en nytändning i förhållandet får mig snarare att dra för gardinerna. Hur som helst har getingarna flytt nu så jag vågar nog vara på balkongen igen. Jag väntade tills boet var i princip tomt, tror jag, och sedan sprayade jag in lite färg (silver) och såg hur den sista rackarn flydde fältet, sedan tejpade jag för en sjutumsplastficka vid ventilen. Jag tror ingen dog på kuppen. De är här och spejar lite då och då men jag tänker låta plasten sitta tills i vinter, sedan ska jag f*n täta igen allting. Eftersom jag var livrädd när jag skulle spraya in färg är dessutom ett rätt stort område kring ventilen silverfärgat.

Igår var jag till Västerås och köpte en iPod på avbetalning (inget annat, Västerås är kanske Sveriges sämsta shoppingstad - ärligt!). Den är grymt snygg, låter bra, rymmer mycket. Me like. Nu har jag skojat lite med den och jag får se om den åker med till ze great garden/birthdayparty på lördag när jag ska spela skivor. Det är ju ytterst behändigt att plocka med sig ett par hundra skivor bara sådär. Däremot kan jag inte förklara varför jag sitter och lyssnar på musik i iPoden istället för i stereon nu. Handsome Boytechnique-skivan är hur som helst skämmigt bra. Särskilt första låten. Ska nog outa den här snart.

Imorgon = sthlm och spela på trädgården.

Nu = sova eller se dracula med chris lee eller se woyzeck.

Inga kommentarer: