AUTUMN '66

onsdag, juli 20, 2005

Tisdag 20 juli



02:08
Det är inte onsdag innan jag har sovit.
Dygnet är vridet, sover nästan till två om dagarna. Men imorgon ska jag försöka tvinga mig upp i tid. Har lagt undan en iPod i Västerås som jag ska köpa på avbetalning. Har lidit av att inte ha nåt bärbart ljud ett bra tag nu.

Värmen senaste tiden. Ja, ni vet.

Hoppas mitt getingbo på balkongen försvinner snart. Jag vågar inte vara där ute.

Idag såg jag och Jonas på Offret.
Helt underbar film. Jag har bara sett kortare delar av hans andra filmer, men jag gillar denna var en svensk produktion mer eller mindre. Fotot! Det gotländska landskapet! Förvirringen! Allan Edwalls kroppsspråk (särskilt när han böjer sig framåt och kammar sig)! Ljudet av droppande vatten! Surrealismen! En av de bättre filmerna jag sett på länge helt enkelt.

Inga kommentarer: