AUTUMN '66

onsdag, september 20, 2006

Jeri Southern & The Bettie Pages



Fake

Real


Hade helt glömt bort filmen om Bettie Page tills nån påminde mig. Tyvärr har jag dödat mitt minne så jag minns inte exakt vem..ehh. HURSOMHELST! Det var en väldigt ok film, HBO visar att de kan mer än TV. Gretchen Mol kändes bra i rollen med. Får dock känslan av att nåt fattas. Ca 40 minuter eller så. Inget mot korta filmer, men när det handlar mer om personporträtterande spelfilm behöver man nog inte klippa sönder saker för att tjäna tio minuter här och där och följa dramaturgiska principer. Men klart sevärd iaf. En väldigt bra låt dök upp i filmen med så jag satt kvar under eftertexterna med min Törley och väntade tålmodigt.


Jeri Southern An Occasional Man
Jeri Southern framför alltså en låt av Ralph Blaine & Hugh Martin. Den låg på topplistorna nån gång ca 54-55. Väldigt bra hur som helst!



Jaja..lite tiospänns-skivor har det sprungits in i med. Ray Barretto, Jan Johansson, Lee Hazlewood (A House Safe For Tigers..snordyr och därför redan ute på eBay), mm.

Hmm..min Bettie Page-pin verkar vara försvunnen också....nåja.

Inga kommentarer: