AUTUMN '66

lördag, oktober 17, 2009

17 oktober

Det är mycket med det jordsliga!

Igår kom jag hem från jobbet med ambitionen att uträtta underverk. Underverk i min värld innebär uppenbarligen att koka nudlar, kolla på Fringe, sova en timme, kolla på (500) Days of Summer, stirra i taket en timme och sedan somna. Raise the bar Peter. Raise the bar!

Sitter återigen på jobbet och ödslar värdefull tid. Tid jag kunde ha spenderat med kurslitteratur, med vänner, med musik...men om jag hade tiden skulle jag säkert ändå inte gjort något av den. Alltså är det grämande helt i onödan. Borsta av dammet från axlarna och gå vidare. Gå vidare Peter. Gå vidare!

Idag slutar jag åtta. Då ska jag hem och laga en god middag. Soppa tror jag. Titta på Valencia - Barcelona. Läsa lite Liedman innan jag somnar. Upp och jobba igen. Sedan en ledig måndag då jag bara ska läsa, promenera, klippa samplingar och laga mat. Fast eftersom måndag är en så fantastisk tv-dag (mad men, bored to death, californication, curb your enthusiasm) så kanske allt läggs på is. Lägg på is Peter. Lägg på is!

Annars längtar jag redan till nästa Slow Blow. Min absoluta favoritklubb!

Annars så tänker jag att man kanske ska börja uppdatera här igen. Med foton och filmer och skivinköp och låttips?

1 kommentar:

emilie johansson sa...

jag tycker att det här var ett kul inlägg.