AUTUMN '66

tisdag, juni 03, 2008

I think about all the things I never do
How I'm such a disappointment to you
'Cause I wanna play with you
I wanna get away from you


Nu har jag joggat fem pass på en vecka. Det värsta med att jogga är när man kommer hem och drar upp de där dragkedjorna nere vid fötterna på tajtsen. Då ser det plötsligt ut som man har jazzdansbyxor på sig - och genast är det 1993 och man är på gymnastiklektionen och alla tjejer har svarta jazzdansbyxor så mår jag lite dåligt och måste skynda mig av med dem.

Igår såg jag film. The Oxford Murders var årets sämsta hittills. Hur kan man misslyckas med seriemord i engelsk universitetsmiljö? Omotiverade sexscener med Frodo (som dessutom spelar riktigt dåligt), idiotiska karaktärer som inte på något sätt väcker sympati och känslan av att halva filmen hamnade på klippgolvet. Se den inte. The Other Boleyn Girl var nästan precis lika dålig. Jag struntar helt i vad som händer med karaktärerna (något som historilektionerna iofs redan avslöjat) och tycker bara att alla får skylla sig själva. Vad är syftet med denna film? Avslutade filmkvällen med Days Of Heaven som var medioker. Efter ett tag är man sjukt less på böljande vetefält. Laddade ned den i ett Linda Manz-frenzy jag fick, men efter att ha sett Wanderers, Out Of The Blue och nu denna är jag lite less på henne, och särskilt hennes röst, då hon även fick agera berättare i denna. Är lite nyfiken på att se om Gummo för att se hur hon fungerar som äldre, även om det är en minimal roll hon har i den. Fast mest av allt vill jag bara strunta i all hollywoodfilm och mata mig igenom Jean Rollins hela katalog. Eller egentligen går allt bra så länge det innehåller vampyrer och/eller robotar.

1 kommentar:

Björn Jonas sa...

ja vadfan hande i oxford murders? han som spelar ryssen, vad han nu heter som aven ar med i dr who spinoffen torchwood agerar ju hela filmen med rosten helt ur synk och hade fan blivit kickad ur en stumfilm for att han spelade over for mycket.. har helt overgivit film eftersom allt ar skit och kor nu enkom pa serier for aven om de ar daliga maste man kolla igenom dem.. kollar just nu pa the wire som iof ar riktigt bra, och en kanadensisk serie efter douglas couplands jpod som ar sjukt dalig vilket ar synd eftersom boken ar bra.. nagra bra vampyrfilmstips kanske?