AUTUMN '66

måndag, oktober 02, 2006

1a oktober


Jaha. Så det vart en vända till Sthlm. en kort vända dock men jag lyckades ändå med att träffa rätt många bekanta ansikten - särskilt på den däringa Beckmansfesten där det på typiskt stockholmskt manér tog slut på först vin och sedan öl. Tidigare på dagen köpte jag ny parfym och ett par byxor från Whyred, de är nog det mest jeansliknande jag äger. Chillade hemma hos Mikaela & co lite innan festligheterna också och besökte gamla Karishma med henne och Ulf för en portion fin Paneer Tikka Masala.



Dagen efter var det skivmässa. 18 skivor en total. En drös Astrud Gilberto, Jon Lucien, Gong, Georgie Fame, Modern Lovers, Kevin Ayers mm. Synd bara att jag inte hittade nypressen på den här skivan. Helt klart bäst just nu.



På vägen hem dracks det sprit i baksätet och sedan hem till mig för skivlyssning som gradvis övergick till fest. Idag är det oreda i huvudet och den psykologiska baksmällan är enorm. Vad gör jag egentligen här? God knows. Nya tag och nya seder eller åt helvete med allt? Eller bara tillfällig ångest?

Inga kommentarer: