AUTUMN '66

måndag, oktober 31, 2005

30/31 Oktober

Idag kom jag hem från tre dagars spelande som bitvis varit mycket kul. Fenomenet att träffa vänner från andra orter är lite bitterljuvt. Det lämnar alltid en tomhet när man kommer hem även om det självklart är övervägande underbart för stunden.

Direkt när jag kom innanför dörren idag la mig jag och vilade/sov eftersom jag kände mig helt svimfärdig och trodde att andningen skulle upphöra. Jag drömde att jag hittade en taschenbok med målningar och de var så vackra och jag kan inte påminna mig att det skulle kunna vara någon existerande konstnär. I drömmen minns jag det som en blandning av Paul Klees konst och Colleens "Everyone Alive Wants Answers"-omslag med inslag av döda träd och instruktionsmanual-vibbar. Makes sense va?


+

+

+

+

+

=
?

Senaste timmarna har jag suttit och lyssnat på musik och inget mer. Carole Kings Rhymes & Reasons och Virna Lindts Shiver. Det är fan tråkigt här och nu.

Inga kommentarer: